nuffnang ads

recent posts

Friday, November 18, 2011

My L(H)appy Life

Hi guys!
How's your life?
Happy2 tak?
Me happy sesangat!
Because of my beloved lappy..hehehe..
Tak tau la camne nk hidup kalau tanpa lappy.
Sebabnya, me takde TV!
Mesti korang ingat life aku boring kan?
Tapi tak sebenarnya, sebab kalau ada TV pun jarang tengok.
So, kalau takde TV ape aku buat?
jeng jeng jeng...

Ini dia!!
Semenjak takde TV, ini kegiatan aku.
Aku pun taktau kenapa, tp I'm SO ADDICTED TO KOREAN DRAMA..korang tak ke?
rugi besar wooooo.

Antara cerita-cerita yang telah berjaya dihabiskan sepanjang takde TV (dalam 3 4 bulan ni) adalah.....

1. CITY HUNTER
Aku suke heroin dlm cite ni, cute orangnye, pelakon Sungkyunkwan Scandal. Cite ni cite action which I think sangat best untuk ditonton. Hero die aku tak bape suke sgt sbb die hensem tapi tak macho, die cantik sgt. hehe. Hyun Bin tatap dihatiku!#wajibtonton my 5th ranking uols!
 




















2.  MY PRINCESS
Cite ni sweet2 je. Jalan cerita ok la, tapi takdelah gile sgt. ok2 je la.


3. BABY FACE BEAUTY
Cite ni sgt comel sebab ada Jang Nara. Suke tengok dorang reka2 baju.

















4. LIE TO ME
aku mmg suke minah heroin ni daripada cite GOong..cantik! kulit die uols cantik sesangat, takpasti la asli ke tak..hehe..cite ni antara yg terbest aku tgk tahun ni..#wajibtonton gak. 4th ranking!




5.  MYEONG WOL THE SPY
Disebabkan aku tak bape nak kenal watak hero dan heroin dalam cite ni, dan cerita die agak slow, tp still boleh tahan, aku mengambil masa yang agak lama nak abeskan tgk cite ni. Boleh lah kalau nak tengok kalau dah takde cite lg best nak tengok.  haha. 



6.  SCENT OF A WOMAN
This is the bestest so far yang aku tengok. 1st ranking of mine.  Kedua2 hero & heroin are my favorite.  Kim Sun Ah &Dong Wook. Jalan cerita die sangat menarik, walaupun keseluruhan cerita ni agak sedih, tapi ending die tak sedih yg tahap melampau punya. I enjoy watching them so much! Cerita ni banyak sangat mempengaruhi aku terutamanya menyebabkan aku nak belajar menari Tango. huhu. #wajibtonton

7.  HEARTSTRING
Cerita ni aku suke jugak! 2nd ranking.  Cite ni pulak menyebabkan aku terpengaruh nak belajar main gitar.  Lagu2 dlm sountrack cite ni memang best!! Aku siap buat Ringtone lagik..haha..cite ni cerita zaman2 study, kat Universiti. kire time sweet2 je la kan, takde romantiknya tapi still #wajibtonton



8.  PASTA
Cerita ni 3rd ranking but #wajibtonton. hehe. Aku memang suka makan, jadi cite pasal masak2 ni memang la kegemaran aku.  Aku jatuh cinta ngan CHEF die..YES CHEF!


9.  CITY HALL
Aku tengok cite ni sebab ada Kim Sun Ah.  Cerita ni agak slow sikit, tapi aku suka lakonan Sun Ah ni so aku tak heran sangat la pasal jalan cerita die kan. Agak serius jugak la sbb cerita pasal politik.



10.  THE GREATEST LOVE
Tengah berusaha nak abeskan tgk cite ni. Aku tak suka sangat dengan watak hero cite ni, agak annoying. haha. Ambil masa sikit nak abeskan. 


Wah, seploh amek kau!

Tu diaaa..ada sepuluh kesemuanya. Kebanyakkannya 20 episod..memang lebam2 aku dok depan lappy kesayangan hamba tuh.

Tengah skodeng2 lagi ni cerita apa yang nak tengok lepas ni. Sape yang teringin nak tengok cite2 ni, nk amek daripada aku pun boleh. 2 hengget je satu cite. hahaha.


Nota kaki :
Di kala aku menaip ini, aku ada test esok, 4 assignments, SKT nk kena submit, bag nak kena pack nk jalan jauh ni..tapi who cares?! takleh nk stress2 sbb nanti BP naik.. :) *senyum sampai telinga*

No comments:

Post a Comment

Subscribe and Follow