nuffnang ads

recent posts

Thursday, August 6, 2015

Raya dan Makan

Waktu bulan puasa aritu, memang tak sabar sangat menantikan hari raya. Sebabnya confirm ada macam-macam makanan yang homemade yang semestinya kena kat tekak. Almaklumlah bulan puasa aritu memang tak lalu nak makan langsung. Berat turun 5kg kot. Padahal sepatutnya time peknen ni berat naik berkilo-kilo. Tapi nak sangat kan berat naik berkilo-kilo, amekkau. Timbang berat kat KK pas raya naik 3kg, tak pasal-pasal kena minum air gula. Bertabahlah. Hehe

So, raya kali ni sebagai pertama kalinya dan mungkin terakhir kalinya aku buat lah makan-makan sikit kat rumah sempena meraikan tahun pertama perkahwinan la kekonon. Nak gather kekawan dan family terdekat. Kegigihan sangat rasanya bila aku decide nak masak sendiri. Bajet dalam 30 orang jemputan, tapi rasanya lebih daripada tu yang datang, Alhamdulillah. Yang penting makanan cukup dan makanan yang dimasak tu boleh dimakan sampai ada yang minta resepi. hehe.

Disebabkan kesibukan yang tahap petala kelapan punya, cam bese la tak sempat nak amek gambar sangat, sibuk melayan tetamu katanya.  Seb baik la encik suami sempat snap gambar makanan dapatlah buat kenang-kenangan. Nak tunggu aku masak camni lagi entah bila la agaknya.  

Menu Nasi Lemak Ayam Berempah, Nasi Impit Kuah Kacang, Steambot...gigih kan aku masak semua ni berdua je ngan suami? huhu

Steambot yang aku pun tak sempat nak makan.  Sos steambot ala2 johnnys yang aku buat tu tak masuk dalam gambar la pulak. hehe

Tetamu yang setia datang dari awal sampai habis majlis..Sebab tu la dapat bergambar..hehe
ni kekawan sekolah encik suami..terima kasih sudi datang..ada lagi yg xsmpt nk bergambar

Disebabkan kegigihan yang tak padan dengan kemampuan diri, akhirnya aku terEL la keesokan harinya. Kepenatan yang teramat sangat, sampai satu badan sakit-sakit.  huhuhhu. Tapi takpelah as long as semua orang happy, aku pun happy sangat2 dapat jumpa dan beramah mesra ngan kawan2..
InsyaAllah ada rezeki kita buat makan-makan lagi ek..

Terima kasih yang sudi datang, yang tak sempat jemput tu jangan sentap sebab mak buyung ni tak terlarat nak jemput semua orang, ikutkan hati nak jemput semua jiran tetangga, semua kawan kelas dari tadika sampai universiti, sedara mara..tapi kalau ada yang sudi nak datang lagi beraya, sila maklum lebih awal, bolehlah prepare apa yang patut..klu datang mengejut kang maunye air suam je aku hidangkan..hehe..

Tengah2 taip pun ada lagi yang jemput g open house..jom cekidaut makanan apa yang ado...hehe

Bye! 



No comments:

Post a Comment

Subscribe and Follow