recent posts

Wednesday, August 26, 2009

bulan ni bulan ramadhan..

hari ni masuk hari kelima bulan ramadhan..maknenye dah 5 hari puase..puase ke?! hihi.....
1st day pose buke kt umah along, ngan angah, ngan abg aboy ngan epul..tak blek kg sbb ade kelas xtra..duit pun takde sbnrnye..tu pun relakan jugak diri pegi ke tg.malim tu sbb xmo buke pose sorang2..lagi sadis nnt kan..

menu berbuka kt umah along;

sambal udang petai+sambal ketam+gulai ketam+sup sayur+nasi+air teh o+murtabak+popiah = kenyang giler..~!

ari isnin, ade kelas TITAS..siap kene present lagi..bulan puase mmg begitu, byk dugaan..buke pose dlm kete, juadah berbuke;

roti sardin sebungkus+roti ikan bilis sebungkus+tropicana oren+mineral water = kenyang~!

blek kelas terus tito..takde maknenye nk moreh klu tak g terawih kan..esok pg2 bgun sahur pun mkn nasi, kicap ngan sambal ikan bilis je..ckup la tu..tmbh energy ngan minum 100plus..

ari selasa, kelas Multimedia..ari ni buke tak haru sgt, buke pose dlm kelas..mkn ramai2..suke ati je mkn dlm lab..tp takpe sbb kitorang mkn yg simple2 je..juadah berbuka pose ni ditaja oleh Kak Fara, org nk byr die kate tak payah..hehe..tenQiu kak..

murtabak ayam+popiah basah+bliss strawberry+mineral water+kurma+dried kiwi = kenyang jugak la..~!

boleh beza tak buke pose sendiri ngan buke pose kat umah bersama ngan family??hmmm..sedey kan..tp takpe, itu dugaan org berpuasa..saya redha dgn dugaan yang Allah turunkan..

ari ni, ade kelas Maths, ptg ni berbuka kt dlm kelas je la kot..menu arini tak tau lagi..sblm g kelas kang nk survey2 kt bazaar ramadhan bwh tu..tp yg penting, mineral water mmg dah standby..
tghari td, time rehat, join tadarus kat BPP..bile lagi kan nk kumpul ramai2 mengaji cmtu..best pulak rasenye..teringat zmn2 kt skolah SHAMS dulu..=)

tak sbr rasenye nk balik berbuka puasa kat kg..mggu ni sy pulang ye~

No comments:

Post a Comment

Follow Me, I Follow U Back

Subscribe and Follow