nuffnang ads

recent posts

Friday, March 11, 2011

CUTI KE TAK SEBENARNYE?

hari RABU jam 9.00 malam..

nampak lampu hp kelip2 sbb silent mode..
msg dari cikpuan BOS : saya nak cuti hari JUMAAT. Dah apply ke dlm HRMIS?

cik PA : Puan ckp aritu tak confirm lagi nk cuti, saya belum apply lagi. Esok sy applykan.
(dalam hati, yabedabeduuuuuuu!)

hari KHAMIS jam 8.00 pagi..

sambil lalu je sekali imbas kat meja aku sempat drop arahan...

cikpuanBOS : izyan jangan lupa applykan cuti saya esok ye.

cikPA : ok puan! (dengan begitu semangat terus je bukak HRMIS dan applykan cuti bos)

hari KHAMIS jam 5.30 petang..

Setelah aku menyiapkan segala macam jenis kerja, selesaikan mana yang urgent dan sanggup menunggu cikpuanBOS balik dari workshop pukul 5.00 petang...

cikpuanBOS : izyan, mana surat2 yang urgent?

cikPA : semua ada atas meja puan.

cikpuanBOS : banyak kerja nak kena setelkan, esok saya tak jadi la cuti.

cikPA : dush3!!

hari JUMAAT jam 9.00 pagi..

cikpuanBOS : saya ke hospital sekejap ye izyan, lepas rehat saya masuk balik.

hari JUMAAT jam 3.15 petang..

cikPA : mane BOS saya tak balik2 ofis lagi ni???

dan kedengaranlah bunyi henpon menandakan cikpuanBOS call!
cikpuanBOS : izyan, saya cuti la hari ni ye. kejap lagi saya dtg ofis ambil barang saya sekejap.

cikPA : (erk!) okey puan..

aku pun confuse dah sebenarnya ni.....

1 comment:

Subscribe and Follow