nuffnang ads

recent posts

Friday, August 19, 2011

SABAR

sabar itukan separuh daripada iman..(ramai orang ckp camtu, tapi kadang2 die pun tak sabar)
sabar ni bukan perkara yang senang. kan kan?
hm...macam mana nak melatih diri bersabar?
sebab saya seorang yang kurang sabar. (manis sikit drp tidak sabar)
salah satu benda yang paling menghangatkan dan memanaskan hati apabila saya terpaksa menunggu. sebab sy seorang yg punctual.(saya rasa)sebab saya selalu sampai awal sebelum orang lain sampai. bila saya kena tunggu, saya akan mula fed up. bila saya fed up, saya jadi angin. so, jangan suruh saya tunggu lama2 ok?! kalau tak, terima la padahnya, sebab dah takde dah angin sepoi-sepoi bahasa, cuma rendah sikit daripada angin ribut. klu dah janji tu, dtg la awal. melainkan kes-kes emergency sahaja. kalau tak, sorry la der, sama ada aku tinggalkan atau aku balik.

kenapa orang lain suka sangat buat orang menunggu?
"sebab best","ala, sy terbangun lambat", "lupe la janji kul 5, ingat kul 7", "jalan jem td"..dan macam2 alasan...
kadang2 kalau saya tahu saya yang paling awal sampai, saya sengaja je singgah tempat lain dulu, dengan harapan ada org lain yang akan sampai. tapi hampeh. selalunya saya gak yang sampai dulu.
klu korang rasa korang selalu tunggu aku lama2 tu, rasakan. sebab itu adalah untuk membayar balik semula masa aku yang korang dah curik. yang sepatutnya aku boleh tido dengan aman, pergi shopping ke.

sekian.

No comments:

Post a Comment

Subscribe and Follow