nuffnang ads

recent posts

Thursday, October 25, 2012

Bangkok, Thailand - Day 2

Salam semua!
Tahap kerajinan aku semakin menebal nampaknya untuk mengupdate blog.  Sempat aku menaip sepatah dua baris time aku tengah kelas.  Lecturer aku ni lambat masuk la pulak, daripada aku buang masa baiklah aku menghabiskan cerita aku yang baru separuh jalan ni kan.  Untunglah, kelas dalam makmal komputer..kikiki

Alhamdulillah dapat tidur dengan lena malam pertama kat hotel.  Penatlah sangat kan, kononnya.  Planning kami pada hari kedua ialah Chatuchak Market.  Kenapa kami memilih untuk men'shopping'kan diri pada hari kedua? Sebenarnya bukan kami, tapi aku yang plan.  Dorang tu semua ikut je arahan aku.  hehehe. Aku memilih untuk shopping pada hari kedua adalah kerana Chatuchak Market tu hanya bukak time weekend sahaja tau.  So, kami ada dua hari je untuk shopping.  Ikut pada pengalaman yang lama2 dulu, selalunya kalau shopping hari last, mesti banyak benda yang rasa kempunan nak beli. (Tp even dah shopping hari kedua, aku still ada kempunan lagi nak beli..wuuuuu)

Nak pergi ke Chatuchak Market senang je, naik BTS dari station Sala Daeng tu benti kat Mo Chit Station.  Pastu korang ikut je signage, ataupun ikut je la orang ramai tu berjalan ke arah mana..hehe

Jom cuci mata sama2 menikmati apa yang dijual kat sana..



Minat sangat dengan box tu tapi bila memikirkan leceh nak bawak balik, lupakan sahajalah niat itu..



Segala jenis mak neka beg..sume aku tak beli pun..hehe

kalau tak jumpa menara ni, maksudnya tak abes jelajah lagi chatuchak market..hehe..upss



suke dengan lukisan2 kat sana, banyak yang menggunakan warna2 ceria..
Kaki serius rasa nak putus sebab berjalan.  Tangan dah makin penuh dengan plastik, hotel jauh lak tu..hukhuk..Alhamdulillah, puas hati dengan harga yang telah di'bargain', kalau nak shopping, WAJIB datang sini tau..sebab kalau kat night market, harga melampau giless..Setelah habis tawaf maka kami pun beransur pulang.  Kali ni misi mencari kedai makanan Muslim kat Ratchathewi pulak.  Naik balik skytrain dari Sala Daeng, turun kat Ratchathewi.  Turun tangga paling hujung, pastu nanti belok kiri, jalan sikit, pastu nnt tengok seberang jalan ada la berderet kedai muslim.  One of the restaurant adalah kedai Mak Yah bukan Mak Nyah. hehe


Makanan kat sini, bolehlah tahan, tapi a little bit pricey.  So, dah nama pun merantau ke negara orang, korbankan ajalah duit itu demi untuk mengenyangkan perut.  Kalau anda sanggup berlapar ataupun nak berjimat maka silakanlah membawa stok maggi banyak2. 

Hasil tangkapan kami..lumayan bukan? hehe

Lepas siap2 solat dan rehat kat hotel, kami pun memulakan perjalanan semula kira-kira pukul 4 petang.  Tiket kami untuk masuk ke Madame Tussauds tu selepas pukul 5.00 petang.  Credit to my lovely boss sbb suggest tempat ni which is aku tak tau pun kewujudannya di Bangkok.  Sebab bos dah gtau awal2 aku pun meng'google' dan dapat ticket 50% discount! weeehuuu... Jimat RM40. Harga sebenar RM80 tapi selalunya untuk tourist ada discount. Sila check this out Madame Tussauds  .  Memang sangat teruja datang kat sini.  Klu uols nak datang Bangkok, jangan lupa singgah ini tempat sebab kalau kat UK harga tiket lebih mahal.  

Nak ke Madame Tussauds senang jugak, naik BTS Sala Daeng - Siam, pastu turun tangga, Madame Tussauds ada kat dalam building Siam Discovery, dekat2 je dengan Siam Paragon.



Kat M'sia tak dapat jumpa Tun, kat Bangkok lak dapat jumpa..hehe..teruja!

Cantik sangat Lady D..

Intelligent and superb talented

Sports

Nickhun oppa!! saranghaeyo...kikiki

Baby baby baby...:)

Oprah - aku teringin sangat nak jumpa..
Round kat dalam tu sekejap aja.  Rasanya dalam sejam lebih je kot.  Banyak lagi gambar censored kami yang telah ditapis sebelum dihaplod.  Kikiki.  Gambar yang telah dimasukkan adalah gambar yang sopan2 sahaja.  Korang boleh buat apa je korang nak dengan patung tu.  Janji jangan sampai patah la kan.

Dah lepas eksaited2 amek gambar dengan 'retis' kononnya, kami pun berjalan2 kat dalam Siam Paragon dan MBK.  Seronok jugak lepak sini malam2, happening sangat.


Siam Paragon.
MBK

Siam Paragon dengan MBK dekat saja, kat seberang jalan nun.  Menapak la sikit, kat tepi2 jalan tu ada orang meniaga so tak terasa sangat nak berjalan.  Kat MBK ada banyak pilihan makanan Halal.  Naik aja kat Food Court kat tingkat atas.

Dah lepas dinner, kami pun beredar untuk pulang.  Kalau dari MBK, terus ambil BTS National Stadium - Sala Daeng.

Selesai hari kedua, balik hotel dan tidur sepuasnya.  Perjalanan hari ketiga lebih jauh.

So, sehingga bertemu di hari yang ketiga.



Express link :
Bangkok, Thailand - Day 1
Bangkok, Thailand - Day 3
Bangkok, Thailand - Day 4





4 comments:

  1. yan, ape kate ko sponser aku honeymoon bangkok? xpn bali ke.. xpn ermm..pk jap.. kihkihkih

    ReplyDelete
  2. honeymoon kat tempat sejuk la ain, kat bangkok panas, tak seswai..kikiki

    ReplyDelete
  3. beijing ke, korea ke, aussie ke..heeeee

    ReplyDelete

Subscribe and Follow