nuffnang ads

recent posts

Thursday, November 25, 2010

JEPANG OH JEPANG

nak dijadikan cerita, tiba2 ada satu call sesat daripada orang Jepun mana entah..orang tu ckp dengan operator ofis aku, budak tu cuak tak tahu ape benda yang disebut orang jepun tu, lalu mempass kan la line tepon tu kat aku..

sebenarnya simple je kot yang dia nak tahu, nak laman web MOF, tapi dia punya cakap berbelit, sambil tahan2 napas tu yang takleh blah..

PA : yes sir, what can i do for you?

JEPUN : www.mof.gov.my? yes no?

PA : you want mof web address?

JEPUN : mof..yes..ministry of foreign affairs? (slang sebenar, " ministi op parin afair")

PA : (ape yang ko nak sebenarnye ni?) do you want Ministry of Finance web address or Ministry of Foreign Affairs? which one sir? i give you both ok? (malas nak layan dah)

dan aku pun terus la mengeja macam orang baru belajar membaca kat orang Jepun tu kan..pastu dia nak no.faks la bagai..aku search je kat internet aku bagi..pastu ada hati lagi tu...

JEPUN : wat co nem? i wan to know..i want to thank you..

PA : izyan, sir... I.Z.Y.A.N (time ni rasa cam nak menipu tapi kesian)

JEPUN : ijan? ijyan?

PA : IZYAN!

JEPUN : okay2..tenkiyu, ijan..

penat woo layan orang Jepun..tak faham langsung English..kena cakap satu2, kena eja satu2..ada lagi yang dia nak cakap, ntah apa2 bahasa aku pun tak faham..tapi bila dah start merepek2, aku letak je tepon..kejamke? heee...daripada aku melayan dia, baik aku g hantar cikPUAN bos pulang ke rumah..

tapi kalau korang jadi aku, mesti korang lagi tension kot..rase cam nak cakap bahasa kucing je ikutkan..huhu..

No comments:

Post a Comment

Subscribe and Follow