nuffnang ads

recent posts

Wednesday, November 24, 2010

MISI DIET START NOW!!


baru lepas jumpa dietician..bila dah berpenyakit ni memang selalu la nak kena mengadap muke nurse, doc, dietician, pharmacist dan sebagainya kan..pendek kata, hospital putrajaya tu dah jadi rumah kedua dah..

so, kene diet sket, sebab kolesterol agak tinggi untuk orang yang berpenyakit seperti aku..best gak jumpa dietician, barulah tahu makanan apa yang bagus dan tak bagus..puan tu suruh aku turunkan tahap kolesterol dengan memakan makanan yang sihat..tapi yang paling tak suka kena paksa minum susu tepung..hurm...muntah ijau la pas ni..

so, sekarang ni kena makan makanan yang hi-fibre, contohnya : biskut hi-fibre Jacob's (td puan tu jd duta Jacob, dok promote suh makan biskut tu), sayuran kekacang (kacang panjang ke, kacang bunces ke, kacang botol ke) tak kisah sebab sayuran jenis ni ada fiber yang bagus untuk kurangkan kolesterol, aku tak de masalah kot sbb memang suke sayur kacang, lagi kena makan OAT la, ubat yang paling sesuai untuk kolesterol, walaupun tekak kembang kuncup makan oat ni, kena gak telan, sebab 3 bulan lagi kena jumpa balik dietician tu..pagi2 rather than makan mihun, nasi lemak, nasi goreng kena makan roti wholemeal ataupun musli pun enak jugak..kena penuhkan drawer ofis dengan bijirin, musli mahal tapi best, nak tak nak kena jugak beli, untuk diri sendiri jugak..hurm..kena g shopping ni..=))

kene exercise tu semestinya tapi aku malas giler kot! kunun semalam nk g jogging tapi hampeh, dok bersorak tengok hoki lupa nak g jogging..pastu malam ade hati nak gi gym, last2 bantai tengok cite asmara, takde maknenya kan..

YAYAN, semangat la sikit!

dengan lafaz bismillah saya merasmikan
"misi kurus dan kurang kolesterol" bermula!!! kawan2, keluarga tercinta dan cinta hati saya, tlg support saya ye~hiiii..babab je klu tak dgr kata...

yeeeeeeeeaaahaaaaaaaaaaaa!!!!!!!

2 comments:

  1. selamat berdiet wahai sahabatku...
    ai akan tetap menyokong kamu....
    ai nk kamu sihat and happy jek...
    ai sayang kamu.....

    ReplyDelete
  2. huhu..nak tak nak kene start jugak diet, dah 3 orang kata badan aku dah naik..kui3..

    ReplyDelete

Subscribe and Follow